Hakkında

Proje Başlığı: CEFR’e Göre Anadili Arapça Olmayanlar İçin Arapça Metinlerin Sınıflandırma Standartlarının Belirlenmesi
Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. İsmail Ramazan
Projenin Yürütüleceği Kurum/Kuruluş: Giresun Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı
                                                                   Destek Birimi: Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB)
                                                                   Destek Programı: 1002 - Hızlı Destek
                                                                   Proje/Başvuru No: 223K736
                                                                   Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.02.2024 / 01.02.2025
 
Projenin Özel Amacı
Proje, CEFR'e uygun olarak anadili Arapça olmayan öğrencilere sunulan Arapça metinlerin okunabilirliğinin sınıflandırılabileceği bilimsel standartlar oluşturup, anadili Arapça olmayan öğrencilerin farklı seviyelerine uygun metin ve kitapların seçimini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.
CEFR dilsel seviyeleri 6’ya ayırmasından dolayı proje hedefleri şu şekilde tanımlanabilir:
- A1 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
- A2 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
- B1 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
- B2 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
- C1 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
- C2 seviyesine uygun Arapça metinlerin sınıflandırılmasına yönelik standartların belirlenmesi
Mutlak öz nitelikler:
Projenin önemli özellikleri aşağıdaki gibidir:
−  Anadili Arapça olmayanlara Arap dilinin öğretilmesi alanında türünün ilk örneğidir. Özellikle de Türkiye'de.
−  Öğrencilere yönelik eğitsel okuma materyallerinin bilimsel temellere dayalı olarak pratik seçiminde yardımcı olması beklenmektedir.
− Eğitim kurumlarının, yayınevlerinin, öğretmenin ve öğrencinin yararlanabileceği çeşitliliği sağlamaktadır.
−  Beklenen sonuçlar sürekli ve kalıcı olarak uygulanabilecek aynı zamanda kolaylıkla geliştirilip güncellenebilecektir.
-   Arapça metinleri sınıflandırmak ve dil seviyelerine göre dağıtmak
-  Öğretmen veya öğrenci, öğrencinin dil seviyesine uygun metni seçmesi